Stiftelsen Norsk luftambulanse

Vil bidra til å redde enda flere liv

Å støtte et samfunnsnyttig formål er viktig. Det er østfoldbedriften Directhouse AS opptatt av. I mer enn ti år har selskapet vært en av Stiftelsen Norsk Luftambulanses viktige støttebedrifter.

Directhouse AS i Fredrikstad printer, pakker og sender ut millioner av forsendelser i posten for sine kunder, er opptatt av mer enn hva de skaper gjennom jobben de gjør.

Directhouse AS i Fredrikstad har tatt et helt bevisst valg om støtte et samfunnsnyttig formål. Selskapet som printer, pakker og sender ut millioner av forsendelser i posten for sine kunder, er opptatt av mer enn hva de skaper gjennom jobben de gjør.

– Vi er opptatt av å ha en best mulig luftambulansetjeneste i landet.  VI ønsker å bidra til forskning, utvikling og livsviktig hjelp, derfor har vi vært en trofast støttebedrift i mange år. Vi vil bidra til å redde enda flere liv, sier daglig leder i selskapet, Henning Iversen.

Directhouse AS holder til på idylliske Gressvik rett utenfor Fredrikstad. Selskapet er en av landets største leverandører innen printing, plastpakking, konvoluttering, kampanjepakking, netthandel, varehotell og kundeservice. På kundelisten står små og store bedrifter og organisasjoner blant annet Teknisk Ukeblad, USBL, Redningsselskapet, Redd Barna, Sportmann, Politiens Fellesforbund, Cappelen Damm, og Stiftelsen Norsk Luftambulanse.

Å støtte er verdivalg

– Vi hadde støttet stiftelsen selv om vi ikke hadde hatt organisasjonen som kunde, det er helt sikkert, forteller Henning Iversen. De siste årene har selskapet sørget for utsendelse av stiftelsens magasin, kalendere og andre kampanjer.

– Det å støtte en organisasjon slik vi gjør er et verdivalg. Vi ønsker å bidra til samfunnet utover jobben vi gjør, forteller Iversen.

Directhouse AS har i dag 12 fast ansatte og leier ofte inn ekstra i perioder. I tillegg er selskapet en stor bidragsyter til lokale idrettslag gjennom dugnadsarbeid. – Ofte har vi hele fotballag inne i pakkehallen vår som står og pakker bøker eller hva det måtte være. Det er jo å ta samfunnsansvar det også, og la idrettslag tjene penger for jobben, smiler han.

Fortsatt papir

Hvordan merker dere den digitale utviklingen, er det færre som trenger å sende ut noe fysisk?

– Det vi merker at er at kundene våre er i mange flere kanaler enn for noen år siden. I tillegg til de digitale kanalene bruker de fleste fortsatt papir i sine utsendelser.  Magasiner, kundebrev, tilbud etc. Vi har hatt omsetningsvekst de to siste årene. Grunnen er helt tydelig, papir gir fortsatt best respons, smiler Iversen.

Mer informasjon: https://www.directhouse.no/